دانشمندان در مراحل اولیه تولید موبایل بی‌نیاز از باتری

محققان در مراحل اولیه تولید تلفن همراه جدیدی هستند که بدون نیاز به باتری کار می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس 24، این گوشی همراه براساس روش شناخته شده با نام “بازتاب امواج”(backscatter) کار می‌کند. در این روش دستگاه با استفاده از بازتاب امواج رادیویی نیروی لازم را برای عملکردهای مختلف دریافت می‌کند.

با توجه به افزایش مصرف انرژی گوشی‌های همراه در زمینه ارتباط دیجیتال دستگاه‌های زیادی برای تامین این انرژی طراحی شده‌اند. اما دستگاه کنونی از سیگنال‌های رادیویی با قدرت کم که در حال حاضر در همه جا وجود دارد استفاده می‌کند.

پیام‌ها با استفاده از رمزگذاری پالس‌های صوتی در شاخص‌های FM ارسال می‌شوند. در این روش سه راهبرد مختلف برای ارسال سیگنال‌های صوتی با استفاده از backscatter وجود دارد.

اولین گام اطلاعات جدید بر بالای سیگنال‌های موجود قرار گرفته که این روش نوعی پخش امواج رادیویی محسوب می‌شود.

در مرحله دوم نیز از کانال‌های خالی رادیویی برای فرستادن امواج رادیویی FM استفاده می‌شود.

مرحله سوم نیز اشتراک دو گوشی هوشمند برای رمزگشایی است.

البته دریافت یک تماس تلفنی با دو گوشی حاوی باتری ممکن است عملکرد بهتری نسبت به این روش داشته باشد اما با این روش نیز تماس و ارتباط برقرار می‌شود.

این دستگاه جدید توسط گروه تحقیق دانشگاه واشنگتن در سیاتل طراحی شده و نمونه پیشین آن فقط یک دستگاه اعلان‌کننده بود ولی با پیشرفت در زمینه backscatter دستگاه‌هایی با بهترین عملکرد ارائه خواهند شد.

با این روش گفتار انسان به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل خواهد شد.

این دستگاه فقط با امواج رادیویی و فرکانس خاص روشن می‌شود و برد آن فعلا تا 15 متر است.

محققان امیدوارند این روش جدید منجر به طراحی شهرهای هوشمند شده و در آینده نزدیک شهرهای هوشمند و تمامی اشیا موجود در آنها همچون پوسترها و یا علائم شهری و یا حتی تی‌شرتی که بر تن دارید قابلیت صحبت و انتقال اطلاعات داشته باشند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *