کارشناس فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان جوان تیم ملی انگیزه بالایی دارند.

منصور ابراهیم زاده در گفت وگو با ایسنا درباره دیدار تیم ملی مقابل کره جنوبی اظهار کرد: با توجه به این که تیم ملی از قبل به جام جهانی صعود کرده است این دیدار می‌تواند برای ما حکم یک بازی تدارکاتی خوب را داشته باشد. آقای کی‌روش با توجه به این مساله سعی داشتند تعدای از بازیکنان جوان که کمتر در تیم ملی بازی بازی کرده‌اند را به تیم ملی دعوت کنند تا این بازیکنان هم بتوانند خود را نشان دهند. شاید به همین خاطر باشد که پژمان منتظری و تعدادی بازیکن دیگر دعوت نشدند و به جای آنها نفراتی همچون چشمی و نورافکن دعوت شدند. مطمئنا این بازیکنان هم از انگیزه بالایی برخوردارند که همین انگیزه می‌تواند به بازی خوب ما مقابل کره کمک کند.

او اضافه کرد: با توجه به شناختی که کی‌روش از کره دارد فکر می‌کنم این بار هم بازی خوبی مقابل آنها انجام دهیم. البته تیم ملی کره تغییرات زیادی داشته و با تمام توان برای برد وارد زمین خواهد شد. آنها می‌دانند که اگر در این دیدار به پیروزی نرسد شاید جام جهانی را از دست بدهد. به همین خاطر این بازی را برای خود بسیار مهم می‌دانند اما برای ما هم مهم است و کی‌روش نمی‌خواهد تیمش برابر کره شکست بخورد.

وی ادامه داد: از قبل گفته بودم وقتی تیم ملی به جام جهانی صعود کرده بهتر است به دو بازی آینده تیم به دید بازی‌های تدارکاتی نگاه شود و کمی شیوه بازی تیم را تغییر بدهیم. به طور مثال در بازی‌های قبلی، تیم ملی بازی بسته‌ای ارائه می‌کرد و با ضد حملات به گل می‌رسید اما میت‌وانیم در بازی‌های آینده شیوه بازی را تغییر دهیم و به طور مثال از یک سوم دفاعی حریف بازی را ببندیم و اجازه ندهیم حریف بازی‌سازی کنند. اگر این گونه باشد تیم‌پلن‌های دیگر بازی را هم تمرین می‌کند تا در مواقع نیاز از آنها استفاده کند.

ابراهیم زاده با بیان این که تیم ملی نیاز به انجام بازی‌های دوستانه دارد گفت: باید ببینیم تیم در جام جهانی با چه تیم‌هایی هم گروه می‌شود و بعد به تناسب با حریفانمان، بازی‌های تدارکاتی را برنامه ریزی کنیم. وقتی تعداد بازی‌های تداکاتی بیشتر باشد تیم به هماهنگی بیشتری می‌رسد.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *