بخشدار بخش امامزاده عبدالله آمل گفت: تعداد آتش سوزی در جنگل های آمل رو به افزایش است.

یحیی عسگری‌پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آتش سوزی در جنگل آمل در محور هراز شب گذشته 14مردادماه اتفاق افتاد که در نهایت با اقدام شهرداری و نیروهای مردی مشکل رفع شد و به اوج نرسید. آتش زدن زباله‌های کنار خیابان از سوی یک شهروند موجب این حریق شد و با توجه به دمای زیاد هوا این آتش سوزی به جنگل منتقل شد.

عسگری‌پور تصریح کرد: باید کارگروه اطفای حریق باید فعال شود چرا که هر مرحله این آتش سوزی رخ می‌دهد.

وی گفت: آموزش، آگاهی رسانی و مشارکت دستگاه های مختلف و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی مردم راهکارهایی مناسب برای پیشگیری و کاهش آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی است.

این مسئول افزود: عرصه های جنگلی و مرتعی جز سرمایه های ملی بوده و از ارزش بسیار بالائی برخوردار هستند که آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر بسزائی در پیشگیری از وقوع حوادث آتش سوزی در این عرصه ها دارد که در این زمینه نقش رسانه ملی و دیگر وسائل ارتباط جمعی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در این بخش فرارسیدن فصل گرمای طاقت فرسای امسال احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع متصور است، اظهار کرد: کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزئی می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمل خسارات جبران ناپذیری منجر شود و به محیط زیست نیز آسیب برساند که به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی ضرورت ایجاب می کند همه مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.

عسگری پور با بیان اینکه برای اطفای هرگونه آتش سوزی احتمالی عرصه های طبیعی، کار گروه اطفای حریق منابع طبیعی به صورت آماده باش کامل بسر می برند، تصریح کرد: با همکاری همه بخش ها باید از آتش سوزی در جنگل ها جلوگیری کرد.

بخشدار امامزاده عبداله تصریح کرد: از عموم مردم درخواست می شود در هنگام سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار و چوب کبریت به این عرصه ها و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و همچنین از آتش زدن ضایعات محصولات و علف های هرز خصوصا در حاشیه جنگل جدا خودداری کنند.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *