سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید جلسه هیات‌ مدیره روند خوبی را در پی داشت و تلاش اعضا برای برطرف کردن مشکلات این تیم بود.

به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پایان جلسه هیات مدیره این باشگاه اظهار کرد: در جلسه امروز پیرامون مشکلات استقلال صحبت کردیم و بحث‌های خوبی مطرح شد. حواشی پیرامون باشگاه استقلال و اتفاقات داخلی این باشگاه مورد بحث قرار گرفت. ایده‌ها و نظرات افراد خوب هیات‌مدیره نزدیک به هم بود. سعی و تلاش مجموعه استقلال بر این است که کمک‌های مالی تامین شود.

وی ادامه داد: وضعیت مالی سال گذشته بازیکنان نامناسب بود و امروز خوشبختانه قرارداد جدیدی بسته شد. اعضای هیات مدیره برای حل مشکلات داخلی تیم و مواردی که امکان دارد تیم را در ادامه فصل اذیت کند، اعلام آمادگی کردند. در مجموع جلسه خوبی بود و برخلاف سال گذشته احساس می‌کردم اعضای هیات مدیره برای دفاع از اسم و اعتبار استقلال از کادر فنی و بازیکنان خود حمایت کنند و این کمک می‌کند زمانی که ما در پیش گرفتیم صعودی باشد و با این عمل می‌توانیم به شرایط آرمانی‌ که می‌خواهیم برسیم.

منصوریان درباره اضافه شدن فردی به کادر فنی اظهار کرد: صحبت از تقویت کادر فنی به میان نیامد. دو تا از سرمربی‌های سابق تیم ملی در کنار من هستند. دستیار سابق آقای کی‌روش و گروهی که در تیم ملی امید بودند کمک من هستند. در این جلسه عملکردی که معمولا در اختیار رئیس باشگاه می‌گذاریم را در اختیار هیات مدیره قرار دادیم و دغدغه و نگرانی‌های اعضای هیات مدیره با من یکی بود و آن برطرف کردن مشکلات استقلال بود.

او اضافه کرد: از آنها خواستم که به یکدیگر نزدیک باشم. در حوزه فنی جواد قراب و دیگر دوستان کمک تیم کنند. آنها باید بدانند که هدف‌گذاری باشگاه چیست و به سوی تحقق یافتن آن حرکت کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد استقلال در لیگ هفدهم و کسب تنها یک پیروزی و یک گل در چهار دیدار تصریح کرد: ما در فصل گذشته و این فصل دو اتفاق رخ داد. فصل گذشته بخش اعظمی از کادر فنی جابه‌جا شدند و در این فصل نزدیک به شش بازیکن جذب شدند که چهار نفر آن ستاره هستند و دو بازیکن جوان و قراردادی بلندمدت جذب تیم شدند.

منصوریان ادامه داد: اتفاقاتی که می‌خواستیم در هفته اول و دوم رخ نداد. کمترین حق ما کسب ۴ امتیاز از این دو دیدار بود. این باعث شد که اتفاقات به صورت زنجیره‌ای برای ما خوشایند نباشد. با توجه به عملکرد بازیکنانم در تمرین‌ها می‌دانم به نقطه اوج ما خواهیم رسید و در کورس قهرمانی قرار خواهیم گرفت. با توجه به آنالیزی که از رقبای استقلال انجام داده‌ام آنها در ادامه فصل امتیاز از دست خواهند داد و اگر ما بتوانیم نتایج هفته‌های گذشته را جبران کنیم می‌توانیم در ادامه فصل خوبی را داشته باشیم. با توجه به تغییرات تاکتیکی‌ای که داشتیم فکر می‌کنم که شرایط برای ما به‌گونه‌ای رقم خواهد خورد که به نقطه‌ای که مدنظرمان است، خواهیم رسید.

سرمربی استقلال در مورد تغییر ترکیب و تاکتیک این تیم در فصل جدید توضیح داد: ما در یک لیگ فرسایشی هستیم که به مرور زمان جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نیز به آنها اضافه خواهد شد. ما در دی ماه وقتی نداریم که به جوان تیم خود وقت دهیم تا به تیم اضافه شود تا شرایط حضور در ترکیب اصلی را پیدا کند. ما در دی‌ماه اگر بخواهیم محصول خوبی از جوانانمان برداشت کنیم باید کاشته‌های خوبی را الان داشته باشیم و تا آن زمان محصول خوبی درو کنیم. من نمی‌توانم با ۱۱ بازیکن شروع کنم و با همان ۱۱ تا و یا ۱۴ تا به پایان برسانم. ما باید تیمی را آماده کنیم که در دی‌، بهمن و اسفند که ماه‌های سختی برای ما هستند کشش بازی‌های چهار روز یک بار را داشته باشند. همچنین ما نمی‌توانیم سرمایه خود را بر روی ۱۱ یا ۱۲ بازیکن خود بگذاریم. من نگاهم بلندمدت است و در بلندمدت شرایطمان ایده‌آل خواهد شد. البته باید این نکته را یادآور بشوم که اسکلت تیم حفظ خواهد شد. یعنی دروازه‌بان یک هافبک مرکزی، یک دفاع وسط، یک هافبک مهاجم و یکی از مهاجمین خود را حفظ خواهیم کرد. آنها باید را بیشترین فشار بازی را تحمل کنند.

او افزود: سال گذشته پادوانی، رابسون، مهدی رحمتی، امید ابراهیمی و کاوه رضایی این فشار را تحمل کردند و بقیه بازیکنان دچار تغییرات زیادی شدند که البته این تغییرات رو به صعود بود. در میانه‌های فصل مجتبی حق‌دوست به تیم اضافه شد. ما ساختار کلی خود را حفظ می‌کنیم و تنها بازیکنان هستند که در این ساختار جابه‌جا می‌شوند. بعضی از مربیان اعتقاد دارند که باید با ۱۱ بازیکن شروع کنند و این باعث می‌شود که در ۳ ماه پایانی سال به آنها فشار بیاید و ممکن است مصدوم شوند. من با این روش کار کردم و هر سال نیز در کورس قهرمانی قرار گرفته‌ام.

منصوریان درباره فشارهای وارد بر او و همچنین شایعه اولتیماتوم باشگاه استقلال به وی بیان کرد: در جلسه‌ای که داشتیم چنین بحثی بیان نشد. بنای هیات مدیره به حمایت از کادر فنی و مربی تیم بود. از همه آنها تشکر می‌کنم و از اطمینانی که به من کردند و قول می‌دهم که پاسخ مثبتی به اعتماد و اطمینان آنها بدهم. به تیمی که درست کردم اعتقاد دارم و معتقدم چنین شایعه‌هایی همیشه اطراف استقلال است. حواشی از زمان حضور من در استقلال بسیار بیشتر شده است. شما مشاهده می‌کنید که بعضی از پیشکسوت‌ها حدود ۳۵ سال است که کاری به باشگاه نداشته‌اند اما از سرمربیگری من درباره عملکرد من اظهارنظر می‌کنند. همه آنها کارشناس شدند و اظهارنظر می‌کنند. فصل گذشته حدود ۵۰۰ مصاحبه از سوی پیشکسوتان درباره من صورت گرفت. هدف ما ترسیم شده است و وقت نداریم که به حواشی توجه کنیم. ما مسیر مستقیم را می‌رویم و هر سال نیز در انتهای فصل به اهداف خود نزدیک می‌شویم. جلسه هیات مدیره این اعتماد به نفس را برای ادامه کار به من داد.

سرمربی استقلال درباره مصاحبه صمد مرفاوی تصریح کرد: من مصاحبه صمد را نخواندم و نمی‌دانم منظورش از ادبیات چیست. من هیچ‌گاه نگفتم که تا سال ۱۴۰۲ نتیجه خواهیم گرفت بلکه صحبت من این بود که تا ۱۴۰۲ بازیکن و سرمایه خواهیم داشت. اگر من با رسانه‌ها صحبت نکنم گله از این می‌کنید که چرا بعد رسانه‌ای ندارید و اگر هم صحبت کنم نقدهای جدیدی از حرفم درمی‌آید. من بحث طنزآمیزی را با هیات‌مدیره مطرح کردم مبنی بر اینکه “کم سن و سال بودن من بعضی از دوستانمان را حساس کرده است” یا اینکه “ما پیشرفت خیلی‌ها را نمی‌توانیم تحمل کنیم”. این حساس شدن ندارد که علیرضا منصوریان توانسته در سن کم به نقطه‌ای که می‌خواسته، برسد.

او گفت: بعضی از وب‌سایت‌ها عکس من را با آقای رئیس‌جمهور می‌گذارند و تیتر می‌زنند: «رئیس‌جمهور باخت». من اهل این نیستم که با رسانه‌ها صحبت نکنم و وقتی کسی را از اصحاب رسانه می‌بینم به او احترام می‌گذارم. در این یکی دو هفته من پیشکسوتانی را دیدم که تنها آنها را در زمین‌های حیدرنیا و کشوری می‌دیدم که تمرین سلامتی می‌کردند. من اعتقاد به کارم دارم و پای آن خواهم ایستاد. وقتی به کار ما اهانت می‌شود عزممان چند برابر می‌شود که به نقطه‌ای که می‌خواهیم برسیم. من در انتها فرهنگ توهین به جوان ایرانی را تغییر خواهم داد و فرقی برایم نمی‌کند که به هر شکلی که باشد تغییرش خواهم داد. به دوستان جوانم این را می‌گویم که اگر علی منصوریان در استقلال بسوزد شما ۲۰ سال آینده خود را سوزانده‌اید. باید خوشحال باشید که من در استقلال هستم زیرا جاده‌ای که در من آسفالت کردم را شما به راحتی طی خواهید کرد.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *