بیکاری آفتی برای ایمان و زندگی جوانان ما و اینده افراد است کار گزینه ایی سفارش شده در اسلام است.قطعا تمامی ارگان ها در تلاش برای ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود شرایط آنها هستند و طبق امر ولی فقیه و در راستای رونق به ایران عزیزمان تمامی نیرو در جهت بهبود شرایط انجام میشود.متاسفانه ایسنا اخباری از بیکاری در کردستان اعلام کرد که بسیار قابل توجه است.
معاون آمار سازمان برنامه و بودجه کردستان نرخ بیکاری استان را 16.3 اعلام کرد و گفت: از سال 90 تا 95، 70 هزار نفر به جمعیت بیکار استان افزوده شده است و در حال حاضر بیشترین نرخ بیکاری زنان 15 سال به بالا را شامل می شود.

به گزارش ایسنا، مسعود سالمی بوکانی امروز(6 آبان) در همایش بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی، اظهارکرد: سازمان به عنوان زیرمجموعه نظام برنامه ریزی، فعالیت های آماری را در سه محور اصلی انجام و هماهنگ می کند.
وی افزود: سرشماری نفوس و مسکن 95 اولین سرشماری تمام الکترونیکی در دو فاز بود که در مرحله خوداظهاری 56 درصد جمعیت استان سرشماری شدند و بقیه نیز در مرحله الکترونیکی و به وسیله تبلت انجام شد.

معاون آمار و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: در حوزه آمارهای ثبتی نیز فعالیت‌هایی از قبیل گذار از آمارگیری سنتی به مدرن انجام شده که در آخرین سرشماری نفوس و مسکن مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برآورد و پیش بینی جمعیت در فواصل زمانی بین سرشماری‌ها و نیز آینده نگری، فراهم ساختن چارچوب آماری لازم برای آمارگیری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و تعیین جمعیت و ویژگی‌های آن در سطوح خرد جغرافیایی به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری از جمله اهداف مشخص آمارگیری نفوس و مسکن بوده است.

سالمی بوکانی با اشاره به اینکه کردستان در سرشماری جزء استان‌های اول مشارکت الکترونیکی بود، گفت: این سرشماری با 762 نفر عضو اجرا شد که 688 نفر از آنها عضو ستاد بوده اند.

وی اعلام کرد: بر اساس این سرشماری جمعیت ما بسیار تغییر کرده و نرخ رشد جمعیت در استان از سال 90 تا 95 دو برابر شده و 109 هزار نفر به جمعیت استان افزوده شده است.

معاون آمار سازمان برنامه و بودجه همچنین از افزایش نسبت جنسی استان خبر داد و افزود: نسبت جنسی از 101 در سال 90 به 103 در سال 95 رسیده است.

وی همچنین از افزایش میزان شهرنشینی بر اساس سرشماری خبر داد و گفت: شهرنشینی در کردستان در سال 90، 66 درصد بوده که در سال 95 به 71 درصد رسیده است که عواملی از جمله الحاق روستاها به شهرها در آن دخیل بوده اند.

سالمی ادامه داد: بر این اساس خانوارهای یک نفره نیز از 20 هزار خانوار در سال 90 به 29 هزار در سال 95 رسیده است.

وی بیان کرد: از نظر میزان باسوادی سال 90 نسبت به 95، 3 درصد افزایش پیدا کرده اما همچنان در جایگاه سی ام کشوری قرار داریم و بیشتر بیسوادان استان جمعیت 39 سال به بالا است.

معاون آمار سازمان برنامه و بودجه کردستان نرخ بیکاری استان را 16.3 اعلام کرد و گفت: از سال 90 تا 95، 70 هزار نفر به جمعیت بیکار استان افزوده شده است و در حال حاضر بیشترین نرخ بیکاری زنان 15 سال به بالا را شامل می شود.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *