زلزله بلایی طبیعی بود که آمد و به یادمان آورد جفایی بسیار در حق هم کردیم خانه های مهر دزدان زلزله و غارت دیدن ارسالی های مردم فراموشی گشنگی هم وطنانمان دیگر وقت انتقاد است از خودمان نوع کارمکردمان نوع خدمات رسانی هایمان و هزار و یک چیز که گفته نشد حرف هایی که نصفه ماند وقت پیدا کردن مقصر است برای بیمارستان ویران شده برای خانه های مهر برای دل هاس زیر آوار مانده.
ایسنا چنین مینویسد «به نظر من زلزله اخیر کشور آزمون بزرگی بود تا مچ همه باز شود. این زلزله به‌ خوبی به همه نشان داد که چه کسانی در خدمات‌رسانی به مردم دلسوزانه و متعهدانه رفتار کرده‌اند و در مقابل چه کسانی سهل‌انگاری کرده و بیشتر به فکر منافع خود بوده‌اند.»

به گزارش ایسنا، روزنامه آرمان نوشت: «حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی، عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری است. او از جمله روحانیونی است که از ابتدای انقلاب تاکنون در صحنه‌های مختلف مدیریتی کشور حضور داشته و یکی از روحانیون شناخته‌شده جریان اصولگرایی به شمار می‌رود. به همین دلیل و برای تحلیل و بررسی مهم‌ترین اتفاقات کشور مانند مدیریت زلزله غرب کشور، گشایش‌های جدید، بازگشت ناطق‌ نوری به فضای سیاسی کشور و همچنین اظهارت و اقدامات ساختارشکنانه محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش با او گفت‌وگو کردیم. دبیر سابق جامعه وعاظ درباره اقدامات اخیر احمدی‌نژاد معتقد است: «احمدی‌نژاد علاقه زیادی دارد که خودش را نشان بدهد. به نظر من احمدی‌نژاد با این که در مسیر اشتباهی افتاده، گمان می‌کند در مسیر صحیح حرکت می‌کند و به همین دلیل به مسیر خود ادامه می‌دهد. به قول شاعر: چندین چراغ دارد و بیراهه می‌رود/ بگذار بیفتد و بیند سزای خویش. به نظر من مسئولان قضائی باید در ابتدا تلاش کنند احمدی‌نژاد را کنترل کنند و در مسیر صحیح قرار بدهند. با این‌ همه اگر وی نپذیرفت، به عنوان یک متهم با وی برخورد کنند و پرونده‌های وی را به‌ صورت جدی مورد رسیدگی قرار دهند. بنده در پنج دوره به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم. با این وجود، عذابی که در دوران احمدی‌نژاد یعنی در دوره پنجم نمایندگی‌ام کشیدم، در هیچ‌ دوره‌ای نکشیدم. شگرد احمدی‌نژاد این بود که دیگران را تحقیر می‌کرد. این وضعیت به‌ خصوص درباره مجلسی که به فرموده حضرت امام(ره) در راس امور است، وجود داشت.»

در ادامه گزیده گفت‌وگوی «آرمان» با حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی را از نظر می‌گذرانید.

– مهم‌ترین تفاوت زلزله اخیر با زلزله‌های مشابه که در گذشته در مناطق مختلف کشور رخ داده این بود که ما شاهد واکنش سریع‌تر نهادها و مسئولان برای کمک به زلزله‌زدگان بودیم.

– برخی از اتفاقات رخ‌ داده در این زلزله جای تحقیق و بررسی بیشتری دارد. برای مثال چرا باید بیمارستانی که در فروردین‌ ماه امسال افتتاح شده، چند ماه بعد در زلزله ویران شود؟ نکته دیگر این که بسیاری از مسکن‌های مهر در منطقه زلزله‌زده از بین رفته یا این که با آسیب‌های جدی مواجه شده است. به هر حال انتظار از مهندسی و سازندگان مسکن‌های جدید بیشتر از مسکن‌های قدیمی است. به همین دلیل نیز مسئولان و سازندگان مسکن مهر باید به جنبه‌های مختلف این قضیه بیشتر فکر می‌کردند تا این سازه‌ها با کوچک‌ترین زلزله‌ای از بین نرود.

– از گوشه و کنار خبر می‌رسد که کسانی که مسکن مهر را ساخته‌اند، به دلیل کمبود بودجه از مصالح مرغوب استفاده نکرده‌اند یا این که در زمینه نظارت اقدامات جدی انجام نداده‌اند.

– به نظر من زلزله اخیر کشور آزمون بزرگی بود تا مچ همه باز شود. این زلزله به‌ خوبی به همه نشان داد که چه کسانی در خدمات‌رسانی به مردم دلسوزانه و متعهدانه رفتار کرده‌اند و در مقابل چه کسانی سهل‌انگاری کرده و بیشتر به فکر منافع خود بوده‌اند.

– بدون شک کسانی که با سهل‌انگاری و ندانم‌کاری خود زمینه‌ساز آسیب‌های بیشتری به مردم شده‌اند، باید مجازات شوند.

– برخی بی‌اخلاقی‌ها و توهین‌های سیاسی نیز در زلزله اخیر مشاهده شد که جای تامل و دقت بیشتری دارد. به نظر من بیکاری، مشکلات اقتصادی و چالش‌های اجتماعی سبب بی‌اخلاقی در بین مردم شده است.

– تنوع دیدگاه‌ها و عقاید باعث شده که برخی از افراد جامعه به آقای زیباکلام اعتماد کنند. به نظر من ما باید این مساله را به فال نیک بگیریم اما نباید چنین حرکاتی را به منزله فاصله‌گیری و بی‌اعتمادی مردم به نهادهای دلسوزی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال‌احمر تعبیر و تفسیر کنیم.

– آقای احمدی‌نژاد باید این نکته را قبول کند که به دلیل عملکرد سوال‌برانگیزش در طول هشت سال ریاست‌جمهوری و پس از آن، پرونده سیاسی ایشان برای همیشه بسته شده است. به همین دلیل نیز ایشان نباید دیگر ابراز وجود کند و خودش را به نمایش بگذارد.

– احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری و شهرداری تهران به اندازه کافی پرونده دارد و باید نسبت به این پرونده‌ها به مردم پاسخگو باشد.

– هنگامی که احمدی‌نژاد قصد داشت مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کند، مقام معظم رهبری عنوان کردند به صلاح شما و دولت شما نیست که این اتفاق رخ بدهد. این مساله درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تکرار شد و مقام معظم رهبری هم در جلسه خصوصی با ایشان و هم در جلسه درس خود به‌ صورت علنی عنوان کردند که به صلاح شما نیست که در انتخابات شرکت کنید. احمدی‌نژاد باید خیرخواهی و دلسوزی رهبر معظم انقلاب را می‌پذیرفت و در انتخابات شرکت نمی‌کرد؛ نه این که بدون توجه به توصیه مقام معظم رهبری در انتخابات ثبت‌ نام کند.

– به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد گمان می‌کند نانش در دعوا درست‌ کردن بین بخش‌های مختلف جامعه است. به همین دلیل نیز قوه قضائیه باید پرونده احمدی‌نژاد را علنی کند و بدون هیچ ‌تعارف و ملاحظه‌ای با وی برخورد کند.

– به هر حال آقای احمدی‌نژاد مدت هشت سال رئیس‌جمهور کشور بوده و نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت. با این‌ همه نباید چشم خود را به روی تخلفات ایشان نیز ببندیم. احمدی‌نژاد نیز باید این نکته را در نظر داشته باشد که کش‌ دادن این وضعیت و ادامه رویکردی که در پیش گرفته نه به سود خودش است و نه به سود نظام و مردم. در نتیجه باید هر چه زودتر در مسیری که در پیش گرفته تجدید نظر کند.

– احمدی‌نژاد علاقه زیادی دارد که خودش را نشان بدهد. به نظر من احمدی‌نژاد با این که در مسیر اشتباهی افتاده گمان می‌کند در مسیر صحیح حرکت می‌کند و به همین دلیل به مسیر خود ادامه می‌دهد. به قول شاعر: «چندین چراغ دارد و بیراهه می‌رود/ بگذار بیفتد و بیند سزای خویش.»

– به نظر من مسئولان قضائی باید ابتدا تلاش کنند احمدی‌نژاد را کنترل کنند و در مسیر صحیح قرار بدهند. اگر وی نپذیرفت، به عنوان یک متهم با وی برخورد کنند و پرونده‌های وی را به صورت جدی مورد رسیدگی قرار بدهند.

– بنده در پنج دوره به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم اما عذابی که در دوران احمدی‌نژاد یعنی در دوره پنجم نمایندگی‌ام کشیدم در هیچ ‌دوره‌ای نکشیدم. شگرد احمدی‌نژاد این بود که دیگران را تحقیر می‌کرد. این وضعیت به‌ خصوص درباره مجلسی که به فرموده حضرت امام(ره) در راس امور است، وجود داشت.

– به هر حال ما باید این مساله را بپذیریم که در سال ۸۸ اتفاقاتی در کشور رخ داده که خوشایند هیچ‌کس نبوده است. پس از این اتفاقات بود که حصر آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه داشته است. به نظر من ادامه‌دارشدن این ماجرا به سود هیچ‌کس نیست و به همین دلیل این پرونده باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد. بدون شک به نتیجه‌ رسیدن این پرونده به سود نظام و کشور است و به همین دلیل مسئولان باید از روزنه‌های به وجود آمده در این زمینه استفاده کنند و این زخم که روزبه‌روز کهنه‌تر شده را به نتیجه مطلوب برسانند.

– (بازگشت آقای روحانی به جلسات جامعه روحانیت مبارز) در این زمینه صحبت‌هایی شده است و احتمال این مساله وجود دارد. در زمان حیات آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی جلسات جامعه روحانیت مبارز به‌صورت سالیانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شد. در نتیجه در آینده نیز این احتمال وجود خواهد داشت که جلسات جامعه روحانیت مبارز در دفتر آقای روحانی و در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شود.

– آقای ناطق‌ نوری به دلیل جسارت احمدی‌نژاد به ایشان در پخش زنده تلویزیونی در سال ۸۸ به‌ شدت آزرده است و به همین دلیل قصد بازگشت به صحنه سیاسی کشور را ندارد. احمدی‌نژاد در مناظرات تلویزیونی سال ۸۸ بدون هیچ‌ دلیل و مدرکی آقای ناطق‌نوری را متهم کرد. بنده از دوران طلبگی تاکنون با آقای ناطق‌ نوری دوستی و ارتباط دارم و به‌ خوبی ایشان را می‌شناسم. ایشان روحانی وارسته و متدینی هستند و با گوشت و پوست خود به نظام و انقلاب علاقه دارند.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *