بعد از واردات مرغ منجمد و گوشت برزیلی منجمد حال نوبت به وارد کردن تخم مرغ رسیده است. گویا ما نه در کشور مرغ داریم و نه گوشت و نه تخم مرغ که هر روز باید محصولاتی را که کشاورزان و مزرعه داران و دامداران آنهم شاید در شرایطی چند برابر بهتر از تولید فرآورده های گوشت های وارداتی تولید می کنند نادیده بگیریم و خرید خود را از کشورهای دیگر انجام دهیم. بعد هم میگوییم چرا آمار بیکاری و …. بالا می رود. خب همه چیز از همین جا شروع میشود که تولید داخلی خوابیده و به رکود رسیده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بازار تخم‌مرغ به زودی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و عرضه مستقیم متعادل می‌شود اما در صورت محقق نشدن این هدف مجوز واردات تخم‌مرغ صادر شده است.

به گزارش ایسنا، حسن رکنی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: تنظیم بازار تخم‌مرغ به اتحادیه ذیربط واگذار شده و نوسانات به وجود آمده در سال جاری نیز به دلیل خلا به وجود آمده ناشی از بیماری آنفلوآنزای طیور در سال گذشته بوده است که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تولید تخم‌مرغ در حال بازگشت به شرایط قدیم خود است.

وی با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی مناسبی انجام شده و تولید در شرایط کنونی تحت کنترل است، افزود: دولت به اتحادیه مورد نظر مجوز واردات تخم‌مرغ را داده است که در صورت نیاز از این محل بازار آن را تنظیم کند اما با توجه به شرایط تولید کنونی، وضعیت واحدهای پرورشی کشور از نظر بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان فعلا نیازی به واردات تخم‌مرغ نداریم و در صورت ادامه داشتن همین وضعیت از استمرار تولید می‌توانیم بازار این محصول را به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تنظیم کنیم.

افزایش تعرفه عراقی‌ها مختص به ایران نیست

معاون وزیر کشاورزی همچنین در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات با طرف عراقی برای بازگرداندن تعرفه صادرات محصولات لبنی ایران به این کشور همسایه اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اداره بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه تعرفه‌های مصوب وزن شده از سوی عراقی‌ها تنها مختص ایران نیست و با هدف حمایت از تولید برای همه کشورها به صورت یکسان اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنان مذاکرات با طرف عراقی برای بازگرداندن تعرفه‌های افزایش یافته به حالت اول ادامه دارد و با توجه به شرایط کنونی مذاکرات امیدواری بسیاری برای بهبود این وضعیت وجود دارد.
منبع: ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *