کرمانشاهی که این روزها مردم از ترس و بیم زلزله های هرشبه حتی نمیتوانن به آسودگی پلک بزنند در کنار دردها و خسارت های زیادی که به واسطه زلزله به مردم وارد شده در زیر باران و سردی هوای پاییز و غم های بزرگ از دست دادن مردمان خود، تشنج شدید فشارهای روانی از سالهای قبل بر جای مانده بر ذهن مردم این دیار باز هم دردی بر دردهایش اضافه شده است آری در کنار زلزله 6 ریشتری که شب گذشته بازهم ازگله و ثلاث باباجانی را لرزاند دلهای مردم هم باز لرزید این بار از شهادت از رفتن یک شهید آن هم بخاطر عدم پاک سازی مناسب منطقه ای که هم جنگ دیده است و هم زلزله زده همین امروز این اتفاق افتاد آری انفجار مین در ثلاث باباجانی یک شهید برجای گذاشت.
کرمانشاه- ایرنا- فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد که صبح امروز (سه شنبه) انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز بمو بخش ازگله منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

انفجار مین در ثلاث باباجانی یک شهید برجای گذاشت
علی اکبر اکبری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این انفجار منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه و مصدوم شدن یکی دیگر از نیروهای این نهاد شد.
گفته می شود، پرسنل سپاه در بخش مرزی ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در حال احداث جاده بودند که دچار این حادثه شدند.
16 مهر ماه سال جاری نیز یکی از اعضای تیم خنثی سازی مین در منطقه عمومی ‘ازگله’ شهید و یک تن دیگر مجروح شد.
شهرستان مرزی ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
این شهرستان که سال 81 از جوانرود منفک و به شهرستان مستقل تبدیل شده است، هزار و 418 کیلومتر مساحت دارد و 38 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار در این شهرستان سکونت دارند.
شهرستان ثلاث باباجانی دارای 2 بخش مرکزی و ازگله، 206 روستا و 2 شهر تازه آباد با 18 هزار نفر جمعیت و ازگله با 2 هزار نفر جمعیت است.
این شهرستان 40 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود.
در جریان جنگ تحمیلی 16 میلیون مین در بیش از چهار میلیون و 200 هزار هکتار زمین های مناطق مرزی کشورمان توسط رژیم بعث عراق کار گذاشته شد که 700 هزار هکتار معادل 17 درصد آن در استان کرمانشاه قرار دارد.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود.
منبع: ایرنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *