بارش سنگین برف از شب گذشته تا کنون بر ناوگان حمل و نقل تاثیر زیادی گذشته است به خصوص در سیستم حمل و نقل هوایی و پرواز های خروجی و ورودی شهرستان های مختلف . در این میان شرایط جوی بر وضع فرودگاه های پایتخت نیز تاثیر گذاشت و تاجایی پیش رفت که منجر به لغو پروازها و تعطیلی فرودگاه ها شد و در موردی نادر شدت بارش برف در تهران باعث Tail Heavy (سنگین شدن دم) فوکر 100 هما شده که در نتیجه با بر هم خوردن توازن وزنی هواپیما،دماغه آن بلند شده است. در این میان نیز پس از تعطیلی فرودگاه های پایتخت خبرهای جدیدی از وزیر راه رسید:
وزیر راه: فرودگاه امام و مهرآباد باز شد؛ مردم هشدارها را جدی بگیرند
وزیر راه و شهرسازی از فراهم‌شدن شرایط نشست و برخاست در فرودگاه امام خمینی(ره) و ازسرگیری پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: از مردم درخواست می‌شود هشدارهای پلیس راه و سازمان راهداری را جدی بگیرند.
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ – ۱۵:۴۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات
آخوندی
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه حضور در مرکز مدیریت راه‌های کشور و ستاد بحران بررسی وضعیت راه‌ها از فراهم شدن شرایط نشست و برخاست در فرودگاه امام خمینی(ره) و اعلام این وضعیت به ایرلاین‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه مهرآباد نیز از ساعاتی قبل آغاز، شرایط دید در پروازهای ورودی بهتر و از جهت فنی نیز امکان فرود فراهم شده است.

وی افزود: البته خلبان باید با توجه به اطلاعات دریافتی از برج مراقبت فرودگاه برای فرود تصمیم‌گیری کند که به‌نظر می‌رسد ظرف چند ساعت آینده مشکل نشست نیز به‌طور کامل رفع شود.

آخوندی در خصوص شرایط حرکت قطار‌های مسافربری نیز گفت: خوشبختانه در حمل‌ونقل ریلی مسافری مشکل جدی رخ نداد؛ اما به‌دلیل شرایط جوی حاکم، حرکت برخی قطارها با کمی تأخیر صورت گرفت. در واقع همه قطارها برای اعزام و پذیرش به‌صورت عادی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد بحران در مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز از تمامی دست‌اندرکاران مدیریت راه‌های کشور من‌جمله نیروهای راهداری، پلیس‌راه و اکیپ‌های امداد و نجات، هلال‌احمر و شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی که از شب گذشته پلک بر چشم نگذاشته‌اند تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: این عزیزان تمام تلاش خود را برای آسایش و کمک به مردم به‌کار بسته‌اند.

آخوندی افزود: با هماهنگی پلیس‌راه، مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران ــ قم ساعت 12 شب گذشته 7 بهمن‌ماه به‌دلیل جلوگیری از اضافه شدن بار ترافیکی و انجام عملیات تخلیه مسدود شده بود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: البته بخش عمده ترافیک محور تخلیه شده است اما باید توجه داشت که تخلیه بار ترافیکی محور باید واحد به واحد انجام شود که کار زمان‌بری است و با توجه به کاهش بارش‌ها همکاران ما تلاش می‌کنند کار خود را به نتیجه برسانند.

آخوندی همچنین به مردم توصیه کرد که نهایت همکاری را داشته باشند، زیرا این کاری نیست که یک دستگاه به‌تنهایی موفق به انجام آن باشد و نیاز به کمک مردم دارد.

وی با اشاره به یخبندان بسیار شدید جاده‌ها در شامگاه امشب و فردا صبح تأکید کرد: مردم حتماً تجهیزات، زنجیر چرخ و یخ‌شکن همراه داشته باشند تا گرفتار نشوند؛ زیرا بی‌توجهی 10 درصد مسافران عبوری موجب گرفتاری 90 درصد دیگر نیز می‌شود، لذا از مردم درخواست می‌شود هشدارهای پلیس‌راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را جدی بگیرند و فکر نکنند که این هشدارها یک‌سری توصیه‌های اداری هستند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان از پیگیری‌ها و همراهی‌های رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه رئیس کمیسیون عمران که از صبح امروز کنار وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند تشکر کرد و گفت: معاون اول رئیس‌جمهور نیز از ساعات آغازین انسداد محورها روند اقدامات و عملیات راهداری را پیگیری می‌کرد.
امکان انجام پرواز ایمن در فرودگاه امام و مهرآباد وجود ندارد
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اعلام این‌که فرودگاه‌های غرب و شمال غرب کشور عملیاتی است،‌گفت: به دلیل دید کم در فرودگاه‌های مهرآباد ویخ‌زدگی اتوبان‌های قم و ساوه پروازی در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام نمی‌شود.
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ – ۱۰:۰۶ اقتصادی راه و مسکن نظرات
انتقال پروازهای ورودی تهران به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین اسفندیاری با یادآوری این‌که باند فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد از اولین لحظات بارش برف دیشب به طور مرتب برف‌روبی و سطوح پروازی پاکسازی شده است، اظهار کرد: چیزی که در این مواقع نیاز است این‌که سیستم‌ به لحاظ ایمنی و عملیاتی باید در شرایطی باشد که این فرودگاه‌ها بتواند پرواز را ایمن بپذیرند.

وی با اشاره به این‌که دید در فرودگاه مهرآباد و امام به اندازه کافی نیست پرواز نمی‌تواند روی باند پرواز بنشیند، تصریح کرد:‌ همکاران ما در شرکت فرودگاه‌ها حتی مدیران کل فرودگاه‌های امام و مهرآباد از شب گذشته تا الان روی باندهای پروازی هستند و کار برف‌روبی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: دید مهرآباد کمتر از 500 متر است و دید در فرودگاه امام خمینی از 1000 متر صبح امروز به 600 متر کاهش یافته است، امکان انجام پرواز با این دید در فرودگاه امام خمینی (ره) وجود دارد اما یخ زدگی جاده‌های دسترسی در اتوبان‌های ساوه و قم حمل‌ونقل مردم را با مشکل مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: فرودگاه‌های شمال غرب و غرب کشور عملیاتی است و منتظر هستیم شرایط دید در فرودگاه امام و مهرآباد مناسب شود و مشکلی برای انجام پروازها نداریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *