قلب ادمی که بع محل احساسات نیز معروف شده جایی که غم ها و ادی های افراد را دارد ماهیچه ایی با قدرت باور نکردنی که روزانه هزاران لیتر خون را پمپاژ کرده و و ترانه زندگیی را برای هر فرد میخواند اما با گذر زمان و فشار های عصبی فشار افزایش و یا کاهش ناگهانی خون باعث ایجاد بیماری در بدن میشود که در زیر طی مقاله ایی از ایسنا به بررسی آن پرداخته شده که راه های درمانی این بیماری را قید کرده و توضیح داده راهی برای حفظ خود از دارو و درمان بیماری که ان شاالله از تمام هم وططنانمان دور باشد

۶ علامتی که از بیماری‌های قلبی عروقی خبر می‌دهند

قلب

قلب یکی از حیاتی‌ترین ارگان‌های بدن، بدون نشانه‌های ظاهری خارجی در قفسه سینه کار می‌کند و متاسفانه بسیاری از مردم زمانی متوجه ناراحتی‌های قلبی و عملکرد نامناسب قلب خود می‌شوند که اولین سکته قلبی خود را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اهمیت حفظ عملکرد مناسب قلب، به ویژه در غرب که یک چهارم افراد در اثر بیماری‌های قلبی – عروقی جان خود را از دست می‌دهند، بسیار زیاد است.

اگرچه بدون تکنولوژی‌های تصویربرداری تخصصی، قلب از داخل قفسه سینه قابل مشاهده نیست اما نشانه‌های ظاهری خارجی قابل مشاهده‌ای وجود دارد که می‌تواند عملکرد نامناسب قلب شما را قبل از یک اتفاق ناگوار ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی، نشان دهد.

برخی از این نشانه‌ها عبارتند از:

۱) چروک شدن نرمه گوش: یکی از نشانه‌های خارجی چروک‌های مورب ایجاد شده روی نرمه گوش‌هاست. مطالعات نشان می‌دهد یک وابستگی میان چروک‌های خارجی قابل مشاهده روی نرمه گوش‌ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری تصلب شرائین، بیماری‌ای که در آن پلاکت‌ها داخل عروق خونی جمع می‌شوند، وجود دارد.

اگر چه بیش از ۴۰ مطالعه این ارتباط را تایید کرده‌اند اما علت این ارتباط هنوز روشن نبوده و برخی معتقدند این امر با یک منشا رویان شناسی اشتراک دارد. اخیرا مشخص شده این چروک‌ها در بیماری‌های مربوط به رگ‌های خونی مغزی نیز دخیل هستند.

۲) تجمع چربی‌ها در نقاط خاص: یکی دیگر از نشانه‌های خارجی بیماری‌های قلبی، برآمدگی‌های زردرنگ چربی در زیر پوست است که به نام «زانتوما» یا زردتومور شناخته می‌شوند. این برآمدگی‌ها که ممکن است روی آرنج‌ها، زانوها، باسن یا پلک‌ها ظاهر شوند به خودی خود بی ضرر هستند اما می‌توانند نشانه‌ای از مشکلات بزرگتر باشند.

افراد مبتلا به این زردتومورها، دارای سطوح بالای کلسترول بد هستند که این میزان بالا در زیر پوست تجمع می‌یابد. همچنین این چربی‌ها در شریان‌هایی که قلب را تغذیه می‌کنند، رسوب می‌کنند.

مکانیسم ایجاد این زردتومورها تشخیص داده شده که به توسعه یک از موثرترین داروهای کاهش کلسترول موسوم به استاتین‌ها، منجر شده است.

۳) چماقی شدن ناخن‌ها: یکی از نشانه‌های دیگر،‌ چماقی شدن ناخن‌های انگشتان دست است که در آن ناخن‌ها تغییر شکل داده و ضخیم‌تر و پهن‌تر می‌شود. این تغییر که به دلیل تولید بافت بیشتر رخ می‌دهد معمولا بدون درد بوده و در هر دو دست اتفاق می‌افتد.

دلیل این تغییر مشکلات مربوط به قلب است چرا که اکسیژن خون به درستی به انگشتان دست نمی‌رسد و به همین علت سلول‌ها یک «فاکتور» تولید می‌کنند که باعث افزایش رشد به منظور برطرف کردن این مشکل می‌شود.

۴) هاله اطراف عنبیه چشم: رسوبات چربی ممکن است در چشم نیز به حالت یک حلقه خاکستری اطراف قسمت خارجی عنبیه دیده شوند. این پدیده که در توانایی بینایی تاثیری نمی‌گذارد، ابتدا در قسمت‌های فوقاتی و تحتاتی عنبیه شکل گرفته و پس از پیشرفت به شکل یک حلقه در اطراف آن در می‌آید.

این حلقه چربی که با برخی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی – عروقی مرتبط است، در حدود ۴۵ درصد از افراد بالای ۴۰ سال و ۷۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال شکل می‌گیرد.

۵) پوسیدگی لثه‌ها و لق شدن دندان‌ها: وضعیت سلامت دهان شما نیز می‌تواند از وضعیت سلامت قلب و عروق‌تان خبر دهد. دهان حاوی باکتری‌های بسیاری از هر دو نوع خوب و بد است. باکتری‌های بد می‌توانند از طریق دهان وارد جریان خون شده که به التهاب رگ‌های خونی و بیماری‌های قلبی – عروقی منجر می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که تورم لثه‌ها و از بین رفتن دندان‌ها (بیماری پیوره) نشانگر بیماری‌های قلبی است.

۶) کبودی لب‌ها: از دیگر شاخص‌های بهداشت دهان، رنگ لب‌هاست. لب‌ها معمولا به رنگ قرمز هستند، اما در افراد مبتلا به مشکلات قلبی به علت ناتوانی سیستم قلبی – عروقی برای رساندن اکسیژن خون به بافت‌ها به رنگ‌های  متمایل به آبی (کبود) در می‌آیند.

به گزارش سی ان ان، این نشانه‌ها که از مشکلات قلبی – عروقی خبر می‌دهند، ممکن است علل خوش خیم نیز داشته باشند. اما در صورت داشتن این نشانه‌ها برای اطمینان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

                                                                                                                                                                                                 منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *