شعارهای زیادی داریم در رابطه با مصرف کالاهای ایرانی اما هیچ کدام از ما نه مسئولین و نه مردم از کالاهای ایرانی استفاده نمی کنند عده زیادی علت آن را بی کیفیتی کالاهای ایرانی می دانند و عده دیگر بالا بودن قیمت های کلاهای ایرانی اما کاش از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه بی اندازیم و به این موضوع توجه کنیم که چندهزار جوانن بیکار در کشور وجود دارد که به دلیل همین عدم فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی علاوه بر بیکاری دست به دامن اعتیاد زد و زندگی خود و خانواده اشان را به نابودی کشانده اند. در بسیاری از کشورهای اروپایی کالاهای داخلی به فروش می رود و مردم حتی با تخفیف 50 درصدی کالاهای کشور خود را خریداری میکنند تا هم به اقتصاد کشور کمک کننند و هم از بیکاری جلوگیری کنند اما در کشور ما اصلا همچنین چیزی وجود ندارد متاسفانه.

“کالای ایرانی” بخریم چون ۸ میلیون بیکار داریم

کارشناسان بر این باورند عزم ملی برای حمایت از تولید کالای داخلی تنها راه چاره برای رونق تولید و بهبود کیفیت کالا و جلوگیری از افزایش بیکاری است.

"کالای ایرانی" بخریم چون 8 میلیون بیکار داریم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با حضور در برنامه تیتر امشب با اشاره به نامگذاری سال جدید و دیدار دیروز با مقام معظم رهبری گفت: کیفیت مطلوب، خواست مردم در خرید کالای ایرانی و حمایت دولت باعث ایجاد عزم ملی در حمایت از اقتصاد داخلی و تولید داخلی می شود.

حمیدرضا فولادگر با تاکید براینکه خواست هر کدام از این مثلث حمایت از تولیدات محصولات داخلی به تنهایی میسر نخواهد بود، افزود: تولید یکی از بهترین راههای رشد اقتصاد ملی و افزایش رفه مردم است.

فولادگرد در توضیح و تشریح  امضای طلایی افزود: شناخت کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی توسط یک مرجع ذی صلاح مشخص میشود.

در حال حاضر در شرایط یک اقتصاد آزاد نیستیم و محدودیت هایی وجود دارد اما باید کیفیت محصولات تولید داخلی در کنار محدویت ها، تقویت شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید در شرایط گلخانه ای گفت: ممنوعیت واردات چاره ساز نیست. صرفا تولید داخلی و مصرف داخلی بجای ممنوعیت واردات نمی تواند مشکل کیفیت تولیدات داخل را حل کرد.

حسین ابویی مهریزی گفت: بهتر است بجای محدودیت واردات بگوئیم مدیریت واردات از طرفی نباید برای همه صنایع و تولیدات موانع ایجاد کرد.

مهریزی تاکید کرد: بازار باید با مدیریت صحیح کنترل شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت متولی امر تولید در کشور است. این وزارت خانه با اجرای برنامه ارائه شده در جهت پویایی تولید می تواند در سال جدید عملکرد مناسبی به نمایش بگذارد.

حسین ابویی مهریزی افزود: صرف مشابه بودن به شکل ظاهری یا تشابه اسمی نباید مصرف کننده را با محدودیت های مختلف به خرید کالای داخلی اجبار کرد و این کار ممکن نیست بلکه با تجهیز آزمایشگاههای استاندارد برای کالاها ی داخلی و وارداتی، آنها را از نظر کیفیت نیز مقایسه کنیم و ببینیم آیا در شرایط یکسانی قرار دارند یا نه آن وقت در صدد مقابله با ورود کالای خارجی مشابه کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعبارت دیگر مصرف کننده مجبور نباشد به هر قیمتی تولید داخلی را بخرد از سوی دیگر با مقایسه استانداردهای داخلی و خارجی تولید کننده داخلی خود را به سمت بهبود کیفیت تولیداتش پیش برده و ملزم می کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سومین میهمان حضوری برنامه تیتر امشب گفت: قیمت و کیفیت کالا تعیین کننده سلیقه مصرف کننده است.

حسین سلاح‌ورزی افزود: محدودیت های تعرفه ای می تواند بطور کوتاه مدت بازار را به سمت خرید کالای تولید شده داخلی پیش ببرد اما دوام نخواهد داشت زیرا عدم داشتن کیفیت، مصرف کننده را به سمت خرید کالای مشابه خارجی سوق می دهد و در نهایت با ایجاد کشش بازار منجر به قاچاق کالای مشابه خارجی خواهد شد.

وی افزود: در خرید کالای ایرانی جز خواست مردم و مصرف کننده؛ اصرار ، اجبار و محدودیت ها نمی تواند بازار و مشتری را به سمت خرید تولیدات داخلی هدایت کرد.

او گفت: تولید کنندگان با وجود هزینه های پرداخت مالیات، بیمه کارکنان، نمی تواند در بازار رقابتی با کالای تولید شده داخلی رقابت کند. هزینه های تولید داخلی بالاست همین امر باعث قاچاق کالا می شود و در نهایت به تعطیلی مراکز تولیدی منجر می شود.

دولت ازمکانیزم اسناد خزانه استفاده می کند و به تولید کننده بجای حمایت مالی و تامین سرمایه بصورت نقدی، اسناد ارائه می کند که نقد کردن آن مشمول هزینه است.

وی گفت: در حال حاضر حدود8 میلیون بیکار داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *