با تمام ویژگی‌های ios 11 آشنا شوید +زمان عرضه آی او اس 11
در کنفرانس سالانه جهانی توسعه‌دهندگان اپل، این شرکت پرده از آخرین نسخه سیستم عامل ای او اس برداشت، در این خبر با ویژگی‌های ios 11 آشنا شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعاتی پیش، تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2017) از ویژگی‌های جدید iOS 11 رونمایی کرد. به این ترتیب میلیون‌ها کاربر تلفن‌های هوشمند آیفون و آیپد قادر خواهند بود از این پس این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها را در گوشی‌های خود دریافت کنند. در این رویداد سالانه که در سن‌خوزه ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد ویژگی‌هایی همچون تغییراتی در پیام‌ها، Apple pay، App Store و … نمایش داده شد. بنا به اعلام شرکت اپل، iOS 11 به همراه iPhone 8 و iPhone S در پاییز سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

 

1. کرگ فدریکی، مدیر بخش نرم‌افزار اپل، برای معرفی ویژگی‌های اضافه‌شده به iOS 11 به روی سن رفت و به‌عنوان اولین ویژگی به یک امکان فوق‌العاده مناسب اشاره کرد؛ یعنی همگام‌سازی پیام‌ها در iCloud, iOS, و macOS. به این ترتیب که وقتی کاربر پیامی را از آیفون یا آیپد پاک کند، آن پیام از مک نیز حذف خواهد شد.

 

2. ویژگی دومی که فدریکی از آن صحبت به میان آورد Apple Pay بود. این اپلیکیشن به امکان پرداخت شخص به شخص مجهز و در واقع به رقیبی برای Venmo و Square Cash تبدیل شده است؛ همچنین iOS 11 نرم‌افزار Apple Pay Cash Card را معرفی کرده که کاربران می‌توانند به وسیله آن مبالغ دریافتی از تراکنش‌های خود را ذخیره و سپس به حساب شخصی خود در بانک منتقل کنند.

 

3. نرم‌افزار SIRI سومین موردی است که در iOS 11 دستخوش تغییراتی شده است. شاخص‌ترین تغییر در سیری، بهبود کیفیت صدای آن در هنگام پاسخگویی به کاربر است. به علاوه سیری از این پس می‌تواند از انگلیسی به زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیلیی و اسپانیایی ترجمه کند. گذشته از اینها نرم‌افزار سیری کمی هوشمندتر شده و و قادر است پیشنهاداتی به کاربر ارائه دهد، کارهای روزانه او را پیش‌بینی کند و یا به عنوان مثال برای او مقالاتی از اینترنت پیدا کند.

 

4. اپلیکیشن دوربین نیز پیشرفت‌های قابل توجهی یافته است. این قسمت با بهره‌گیری از هوش مصنوعی عکس‌هایی با کیفیت بهتر و تا حدود 50 درصد حجم کمتر تهیه می‌کند. همچنین فرمت تصاویر از JPEG به HEIF تغییر خواهد کرد. فرمت فایل‌های ویدئویی نیز به هنگام ذخیره شدن تغییر می‌کند تا حجم کمتری را اشغال کند. به‌طور کلی برای دوربین iOS 11 در به‌روزرسانی جدید تنظیمات بهتری در نظر گرفته شده و با امکان لرزش‌گیری، کیفیت عکس‌ها بسیار بهتر خواهد شد.

 

5. اپل در iOS 11 مرکز کنترل یا Control Center را به طور کامل بازطراحی کرده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه نمایش به سمت بالا به راحتی به تنظیمات اصلی و یا تعویض آهنگ در حال پخش دسترسی پیدا کنند. در ویژگی‌های جدید iOS 11 تمام تنظیمات در یک صفحه قرار گرفته و دیگر نیازی به جست‌وجو در سه صفحه نیست.

 

6. در به‌روزرسانی جدید iOS 11 ، آیپد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به این ترتیب که داک آیپد بسیار شبیه مک شده و کاربران این امکان را دارند که تعداد اپلیکیشن‌های بیشتری را به آن اضافه کنند. با وجود امکان Drag and Drop نیز فرآیند انتقال داده‌ها و اطلاعات بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد. این امکان به کاربر اجازه می‌دهد اطلاعات از دو پنجره‌ای که کنار هم باز شده‌اند سریع‌تر به یکدیگر منتقل شود.

 

7. اپل در این به‌روزرسانی بسیار به فکر امنیت کاربران در حین رانندگی بوده است. امکانی که برای این هدف اضافه شده Don’t Disturb While Driving است؛ یعنی گوشی به طور هوشمند تشخیص می‌دهد که زمانی که کاربر در حال رانندگی است هیچ پیامی ارسال نشود. در واقع تمام ناتیفیکیشن‌های دریافت پیام را مسدود می‌کند تا حواس کاربر حین رانندگی پرت نشود. البته کاربر می‌تواند ناتیفیکیشن افراد مهم را فعال کند تا پیام آنها را استثنائاً دریافت کند و زمانی که دیگر در حال رانندگی نیست می‌تواند گوشی را از این حالت خارج کند. هشدار در مورد کاهش سرعت و رانندگی بین خطوط از دیگر مواردی است که در این به‌روزرسانی لحاظ شده است.

 

8. سرویس نقشه اپل، امکان دیگر در این به‌روزرسانی است. نرم‌افزار Apple Map بیشتر در مراکز خرید و فرودگاه‌ها به کار کاربر می‌آید. به این ترتیب که نقشه داخلی این مکان‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال کاربر برای رفتن از ترمینالی به ترمینال دیگر در فرودگاه می‌تواند از نقشه اپل استفاده کند. البته این امکان در ابتدا و در هنگام راه‌اندازی در فرودگاه‌های محدودی از جمله در نیویورک و لندن کاربرد خواهد داشت.

 

9. Apple Music, AirPlay 2, HomeKit 2, and multi-room audio نیز قسمت‌هایی هستند که از این به‌روزرسانی عقب نمانده‌اند. سطح اجتماعی اپل میوزیک کمی بالاتر رفته مثلا کاربر می‌تواند تشخیص دهد که دوستانش چه نوع موسیقی و آهنگی را گوش می‌دهند. در مورد AirPlay , HomeKit هم باید گفت که این قسمت‌ها به قابلیت تنظیم صدای بلندگوهای هوشمند در اتاق‌ها یا محل کار مجهز شده‌اند. در واقع کاربر iOS کنترل اسپیکرها را در دست دارد و می‌تواند آنها را در مکان‌های مختلف تنظیم کند.

 

10. و اما اپ‌استور (App Store) آخرین بخشی است که در این به‌روزرسانی به آن اشاره می‌شود. در بازطراحی این بخش، تَب جدیدی با نام Today در نظر گرفته شده که اپلیکیشن‌های جدید را در اختیار دارد و به کاربران در یافتن اپ‌های جدید کمک می‌کند. تَب دیگری هم مختص بازی‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود نحوه کار با اپلیکیشن‌های خود را در این اپ‌استور جدید قرار دهند.

 

طبق اعلام شرکت اپل، به‎روزرسانی‌های iOS 11 بر روی دستگاه‌ها و گوشی‌های iPhone 5S، iPad Air، iPad Pro، iPad نسل پنجم، iPad mini 2 و مدل‌های پس از آن و iPOD لمسی نسل شم قابل دسترس خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *