مدیر شرکت اپل می‌گوید اپل بر روی توسعه فناوری اتومبیل‌های خودران تمرکز کرده است.

به گزارش ایسنا، تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل برای اولین بار در مصاحبه تصویری با شبکه تلویزیونی بلومبرگ از اراده و تمرکز این شرکت بر روی توسعه فناوری خودروهای خودران خبر داد.

یک خودروی خودران یا خودروی بی‌راننده نوعی وسیله نقلیه خودکار است که می‌تواند با قابلیت‌های یک خودروی سنتی عمل کند و انسان را جابجا نماید. یک خودروی خودران قادر است با احساس کردن محیط اطراف، خود را هدایت و ناوبری کند.

در این خودروها انسان تنها مقصد خود را مشخص می‌کند و دیگر نیازی به هیچ‌گونه فعالیت فیزیکی یا مکانیکی به منظور حرکت خودرو ندارد.

خودروهای خودران محیط اطراف خود را با فناوری و تکنیک‌هایی چون رادار، جی پی اس و بینایی رایانه‌ای احساس می‌کنند. سامانه‌های کنترل پیشرفته، اطلاعات به دست آمده را تفسیر و پردازش می‌کنند و با استفاده از آنها مسیرهای حرکتی مناسب، موانع و علامت‌های مربوطه را شناسایی می‌کنند.

خودروهای خودران معمولا می‌توانند نقشه‌های خود را با استفاده از ورودی حسی خود بروزرسانی کنند و بدین وسیله حتی در محیط‌های کاملا ناشناس نیز به خوبی حرکت کنند.

تیم کوک گفت: فناوری خودروهای خودران یک فناوری مهم و تاثیرگذار است که از نظر ما بسیار پراهمیت است.

رقابت در توسعه خودروهای خودران مسابقه‌ای است که اپل دیر به آن وارد شده است. اما به هر حال این شرکت مجوز آزمایش خودروهای خودران را در ماه آوریل گرفت و بدین منظور ده‌ها متخصص خودرو استخدام کرده است.

اپل از هرگونه اظهار نظر بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *