“تعادل “فرزندان بانک‌ها” بهم ریخت!”،”سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی شد”،”کاهش مقطعی تولید عامل گرانی پیاز/ وعده ارزانی تا ۲۰ روز آینده”،”طلا و سکه در سراشیبی قیمت/ تقاضا بیشتر نشد”،از مهمترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز – شنبه- در ادامه آمده است که با کلیک بر روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دسترسی به اطلاعات به شفاف‌سازی و رفع فساد کمک می‌کند، این شاخص‌ها را جزو فرآیند دموکراسی دانست و گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات یک فرآیند دو سویه است که هم دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را در اختیار مردم بگذارد و هم مردم به صورت صحیح از این اطلاعات استفاده کنند.

ورود بزرگترین معدن سنگ آهن ایران به بازار سرمایه

فعالان بازار سرمایه ایران به منظور بررسی پتانسیل‌های معدن گوهر زمین از این معدن بازدید کردند. این معدن که بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است به زودی وارد بازار سرمایه خواهد شد و سهامش در بورس یا فرابورس ایران مورد معامله قرار خواهد گرفت. در این معدن تاکنون ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید شده است.

در مراسم روز ملی “صنعت و معدن” چه گذشت؟

مراسم روز ملی صنعت و معدن با یک هفته تاخیر امروز (هفدهم تیرماه) و علیرغم برنامه قبلی، بدون حضور ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

شناسایی عوامل تخلف ۴۰ میلیارد تومانی/مالیات خوب است اما مسکن شرایطش را ندارد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه تخلف ۴۰ میلیارد تومانی دوره قبل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حال پیگیری است گفت: در مورد شناسایی کسانی که در این ماجرا مداخله داشتند در حال جمع بندی نهایی هستیم، مبالغ هم بلوکه شده و ظرف هفته های آینده اقدامات جدیدی انجام خواهد شد.

طلا و سکه در سراشیبی قیمت/ تقاضا بیشتر نشد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تحلیل بازار جهانی و داخلی طلا و سکه تصریح کرد که به دنبال کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی روند نزولی پیدا کرده است.

سهم خودرو از ارزش افزوده صنعت به ۱۴ درصد می‌رسد

سال جاری سهم صنعت خودرو از ارزش افزوده کل بخش صنعت باید به ۱۴ درصد افزایش یابد.

برق آبی‌ها غریق نجات خاموشی کشور شدند

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: سال گذشته با فعالیت نیروگاه‌های برق آبی ۸۹۰۰ مگاوات تامین برق صورت گرفت که امسال نیز این نیروگاه‌ها آماده کمک رسانی بیشتر در حوزه تامین برق کشور هستند.

کاهش مقطعی تولید عامل گرانی پیاز/ وعده ارزانی تا ۲۰ روز آینده

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که شرایط خاص اقلیمی، کاهش تولید ناشی از وضعیت آب و هوایی و بازار نامناسب پیاز در سال گذشته باعث گرانی مقطعی این محصول شده است اما تا ۲۰ روز آینده و به بازار رسیدن تولیدات جدید، شاهد کاهش قیمت پیاز خواهیم بود.

تعادل “فرزندان بانک‌ها” بهم ریخت!

بعد از رقابتی که بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها در جذب سپرده شکل گرفت و به گونه‌ای جای سهم سپرده و اوراق در تامین منابع این صندوق‌ها جابجا شد، آنها با دریافت اولتیماتومی از سوی بانک‌ مرکزی ملزم به تغییر روند و برگشت سهم سپرده‌های بانکی شدند.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *