رئیس دادگستری ساوه از صدور کیفرخواست برای قاتل «تبسم» دختر بچه پنج ساله ساوجی خبر داد.

هادی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به پرونده کودک‌آزاری اخیر در ساوه که منتهی به فوت این دختر شد، اظهار کرد: ماه یک گذشته بر اثر یک مورد کودک‌آزادی دختر بچه‌ای پنج ساله با نام تبسم بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: با انتقال کودک به بیمارستان ساوه در بررسی‌های انجام شده توسط اورژانس اجتماعی کارشناسان متوجه می‌شوند که آثار کبودی و صدماتی در جسم کودک مشاهده می‌شود و اقدامات درمانی انجام و پس از آن مراتب به دستگاه قضائی و انتظامی منعکس می‌شود.

رئیس دادگستری ساوه بیان کرد: بلافاصله پس از اعلام موضوع مقامات قضائی و انتظامی با حضور در بیمارستان شهید مدرس ساوه تحقیقات مربوط به این پرونده را آغاز کردند.

ملکی افزود: پس از بررسی‌های تکمیلی توسط دستگاه قضائی و انتظامی، با توجه به اظهارات متناقض مادر کودک در بازجویی قرائنی مبنی بر کودک آزاری به دست آمد که در این رابطه سه نفر بازداشت شدند که یکی متهم به کودک آزاری و دو نفر دیگر به دلیل اخفای ادله جرم و انحراف در تحقیقات پلیس بازداشت شدند.

وی متذکر شد: دلایل کشف شده حاکی از آن است که کودک آزاری توسط این شخص انجام شده و با تیزهوشی ماموران ادله امحاء شده جرم کشف و مورد بازیابی از طریق بازبینی دوربین‌های مدار بسته و موبایل متهم قرار گرفت و مشخص شد که صدمات، منجر به مرگ مغزی کودک شده است.

رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده در دادسرای ساوه با نظارت مستقیم دادستان کیفرخواست برای قاتل صادر و پس از طی مقدمات قانونی به دادگاه ارسال شده است، یادآور شد: دستگاه قضایی به جد پیگیر این پرونده است و در سریع‌ترین زمان ممکن دادگاه این پرونده تشکیل و حکم صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظریه پزشکی قانونی در خصوص کودک آزاری نیز واصل شده است و این موضوع نیز در حال تحقیقات مقدماتی در دادگاه کیفری استان است و بزودی اعلام نظر خواهد شد، تشریح کرد: در این پرونده یک نفر به اتهام قتل در بازداشت به سر می‌برد.

منبع : خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *