ورود جدی به موضوع خیرین آبخیزداری، امری ضروری‌ است
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: موضوع خیرین در بحث آبخیزداری، امری مهم است که تاکنون شش استان در کشور به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا پرویز گرشاسبی در جلسه دیدار با مسئولان منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اظهار کرد: موضوع خیرین در بحث آبخیزداری موضوع بسیار مهمی است که از هشت سال قبل به این امر پرداخته شده است و در همین حوزه شش استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: ‌بنیاد خیرین منابع‌طبیعی در کشور در حال شکل‌گیری است. موسسه‌ای در کشور ترکیه در جهت حل معضل فرسایش خاک فعالیت می‌کند که از همه اقشار فرهیخته جامعه عضو این موسسه هستند و مدتی را به‌صورت رایگان در این موسسه فعالیت می‌کنند که این امر نشانگر اهمیت این موضوع در ترکیه است و لازم است در ایران نیز به خیرین آبخیزداری توجه شود.

گرشاسبی در ادامه تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست اگر تنها متکی به منابع دولتی و سازمانی باشد کاری از پیش نخواهد برد پس لازم است برنامه جامعی در صدد حل معضلات پیش‌رو به‌خصوص در امر اعتبار لحاظ شود.

وی در ادامه یادآور شد: در کشور کارهای خودجوش مردمی در بخش آبخیزداری انجام می‌گیرد ولی سیستم سازمانی در این خصوص وجود ندارد تا گزارشی‌ از این عملکردها ارائه شود و این مشکلی است که با آن مواجه هستیم.

گرشاسبی در پایان گفت: سازمان امور جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، پدر آبخیزداری کشور است؛ چراکه این مرکز دارای نظم و انضباط خاصی است که این استان می‌تواند برنامه منظمی را به کشور ارائه دهد.
منبع: ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *