شاید از نظر خیلی از مردم این قضیه مهم نباشد و اینگونه تصور کنند که هیچ گاه سایت آنها هک نمیشود و یا هکر ها نمیتوانند اطلاعات آنها هک کنند اما واقعیت این است که این اتفاق ممکن است که بی افتد و این شاید نتیجه سهل انگاری ما و عدم اطلاع زیاد از نحوه ی حفاظت از اطلاعات خود می باشد. باید به این نکته نیز توجه کرد که هکر ها چه کسانی هستند و تا چه اندازه می توانند در سایت ما نفوذ کرده و به اطلاعات ما دست پیدا کنند.

تهران – ایرنا – پلیس فتا در تشریح حوادث 24 ساعت گذشته، از دستگیری هکر 20 ساله ای خبر داد که طی 3 سال، سه هزار سایت را هک کرده است.

[دستگیری هکر 20 ساله با پرونده هک 3000 سایت]

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی، فردی که با سوء استفاده و هک وای فای دیگران اقدام به هک کردن سایت‌های داخلی و خارجی می‌کرد، برخوردیم، پس از بررسی‌های لازم، هویت فرد مذکور با نام مسعود ف محرز شد که با هماهنگی مقام قضایی وی به پلیس فتا احضار شد که در بازجویی اولیه و اظهاراتش مشخص گردید که وای فای منزلش هک شده است.
وی افزود: با اقدامات فنی، متهم اصلی شناسایی و با دستور قاضی پرونده دستگیر و با ادله مکشوفه به پلیس فتا ارجاع داده شد که در مرحله نخست وی منکر هک وای فای و سایت‌ها شد که با رؤیت مستندات اخذ شده توسط کارشناسان فتا از لپ تاپش، به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرده و انگیزه‌اش را کسب درآمد و سرگرمی اعلام کرد.
وی گفت: متهم 20 ساله به هک بیش از سه هزارسایت در طول 3 سال با سوءاستفاده از وای فای‌های فامیل و همسایگان خود اعتراف کرد و اقرار کرد که پس از هک سایت‌های داخلی و خارجی جهت اخاذی به مالک سایت‌ها پیام داده و از آنها پول دریافت کرده که از هر کدام از سایت‌های خارجی حدود 100 دلار پول دریافت کرده است .
سرهنگ ابوطالبی همچنین در هشدار به مدیران و دارندگان سایت‌ها گفت: در روند بررسی پرونده مشخص شد، سایت‌هایی که از سوی این هکر مورد حمله قرار گرفته است، سایت‌هایی است که از رمز عبور ساده برخوردار بوده یا سایت‌هایی که رمز عبور اولیه آنها تغییر نکرده است و به قولی رمز عبور پیش فرض که چند عدد ساده با نام کاربری ادمین بوده است مورد حمله قرار گرفته است.

**انتقام از مدیر مدرسه با انتشار مطالب غیر اخلاقی در فضای مجازی
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: در پی شکایت زنی ساکن شهرستان ساری، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و عنوان داشت؛ شخص ناشناسی در شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به انتشار مطالبی کذب و غیراخلاقی علیه بنده کرده و شماره تلفن مرا نیز در ذیل مطالب درج کرده‌ است که این امر موجب سلب آسایش و هتک حیثیت بنده و خانواده‌ام شده‌ است.
وی افزود:کارشناسان پلیس فتا استان در ادامه با هماهنگی مقام قضایی متهم را به این پلیس احضار کردند. متهم پس از حضور در این پلیس منکر هرگونه بزه انتسابی شد اما پس از حضور شاکیه و مشاهده ادله و مستندات موجود لب به سخن گشوده و اقرار کرد که مدیر مدرسه‌ای غیرانتفاعی بوده و شاکیه نیز کارمند همین مدرسه است. بنده پس از مدتی خدمت در این مدرسه بنابر دلایلی از شغل خویش اخراج شدم و سپس از طریق یکی از دوستان صمیمی خود در مدرسه متوجه شدم که شاکیه به طور مستقیم در اخراج بنده دخیل بوده‌ است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: متهمه در اعترافات خود عنوان داشت که برای انتقام از شاکیه، با توجه به اینکه تنها چیزی که از وی در اختیار داشته شماره همراه او بود، اقدام به انتشار مطالب غیر اخلاقی علیه شاکیه در شبکه‌های اجتماعی نمود تا از این طریق موجب بی‌آبرویی وی در بین خانواده و دوستانش شود.
رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

**سرقت پسر از پدر با انگیزه خودنمایی بین دوستان در بازی آنلاین
سرهنگ شاهین حسنوند رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: در پرونده ای شخصی به واسطه درگیری بیش از حد فرزندش در بازی‌های آنلاین و وابستگی زیاد وی به این فضا مبلغی متضرر شد.
وی افزود: این فرد با مراجعه به پلیس فتا استان خوزستان طی شکایتی اعلام کرد چندین فقره برداشت از حساب بانکی‌اش صورت گرفته که در مجموع مبلغی معادل 10 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از طریق اینترنتی برداشت شده است.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در ادامه طی تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد فرزند شاکی با داشتن رمز دوم حساب پدر، از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی اقدام به خریداری امتیاز بازی نموده است؛ ولیکن پس از تشخیص و شناسایی متهم و پایان بررسی‌های پلیس، فرد شاکی به دلیل عدم امکان پیگیری، از شکایت خود صرف نظر کرد.
رییس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: متهم در اظهاراتش بیان داشت که با انگیزه جلب توجه و خودنمایی در بین دوستان خود اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب پدر و خرید امتیاز بازی آنلاین نموده است.

**توقیف سواری پژو پارس با بیش از 290 کیلو گرم تریاک در نائین
سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف 293 کیلو و 630 گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو پارس در شهرستان نائین خبر داد .
وی افزود: ماموران یگان امداد شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از محور ‘نائین-اردکان’ به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست صادر کردند.
وی ادامه داد: راننده خودرو به دستور ماموران توجهی نکرد و به صورت خلاف با سرعت زیاد متواری شد که ماموران وارد عمل شدند و در عملیاتی منسجم و ضربتی خودرو را متوقف کردند.
این مقام انتظامی اظهار داشت : در بازرسی از این خودرو مقدار 293 کیلو و 630 گرم تریاک که زیر صندلی ها و صندوق عقب پژو جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ جهانگیر کریمی با اشاره به اینکه راننده خودرو با استفاده از تاریکی شب متواری شده است، گفت: این سوداگر مرگ شناسایی شده و به زودی دستگیر خواهد شد و به قاچاقچیان مواد افیونی هشدار داد که نیروی انتظامی با اینگونه افراد و سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می کند واجازه جولان و سرکشی به ‌آنان نخواهد داد.

**آتش سوزی پژو پارس 3 کشته و یک مصدوم برجای گذاشت
سرهنگ جواد درستکار رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان از آتش گرفتن یک دستگاه سواری پژو پارس در محور قدیم نطنز و فوت 3 نفرو مصدوم شدن فرد دیگری خبر داد.
وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پژو پارس با دیوار کنار جاده و آتش گرفتن خودرو، ماموران انتظامی شهرستان بلافاصله به محل اعزام شدند.
درستکار افزود: در اثر این حادثه دلخراش، راننده و 2 سرنشین پژو به علت آتش گرفتن و جراحات وارده فوت و یکی از سرنشینان نیز به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
این مقام انتظامی گفت: علت وقوع این حادثه جاده ای توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

**کشف 2 میلیارد ریال کالای قاچاق
سرهنگ سید شاهین اسمعلی فرمانده هنگ مرزی سردشت از کشف 2 میلیارد ریالی کالای قاچاق طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
وی افزود: مرزبانان هنگ مرزی سردشت با اجرای کار اطلاعاتی دقیق موفق شدند محموله های قاچاق کالا را در مناطق صعب العبور مرزی شناسایی و انهدام کنند. مرزبانان این هنگ طی چند عملیات جداگانه در 48 ساعت گذشته با زمین گیر کردن کاروان قاچاق در سطح حوزه استحفاظی توانستند 434 هزار و800 نخ سیگار، 105 جفت کفش و مقادیری کالای قاچاق دیگر را حین ورود غیر مجاز از مرز کشف کنند.
فرمانده هنگ مرزی سردشت با اشاره به دستگیری 2 نفر در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را 2 میلیارد ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.

**دستگیری اعضای باند کلاهبرداران در خراسان شمالی
سرهنگ حسین بدری جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری 3 نفر از اعضای یک باند کلاهبرداری حرفه‌ای در استان خبر داد .
وی گفت : در پی اعلام 8 مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ بدری با بیان اینکه متهمان با ترفندهایی از قبیل فروش ملک ، خودرو و جعل امضاء اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند که در نهایت در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان ‌شمالی خاطر نشان کرد : در این عملیات 3 متهم دستگیر که در بازجویی از آنها به 8 مورد کلاهبرداری به ارزش پنج میلیارد ریال اعتراف کردند که برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**دستگیری کلاهبردار 3 میلیارد ریالی
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری جاعل و کلاهبردار حرفه ای که تحت عنوان مباشر بنگاه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان گرگانی به مبلغ 3 میلیارد کرده بود، خبر داد و گفت:مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی طی یک عملیات موفق به شناسایی و دستگیری جاعل و کلاهبردار حرفه ای شدند.
وی با اشاره به اینکه متهم 4 فقره سابقه کیفری در خصوص جعل ،کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع در پرونده کیفری خود داشته است ، گفت: فرد کلاهبردار با فریب مال باختگان، واحدهای مسکونی آنان را با انعقاد تفاهم نامه همزمان به 2 تا 3 نفر اجاره می داد پس از انعقاد اجاره نامه، مبالغی متفاوت از 150 میلیون تا 250 میلیون ریال از مشتریان دریافت و به حساب خود واریز می کرد و از دید مشتریان مخفی می شد.
سردار جاویدان با اشاره به تحقیقات صورت گرفته و بررسی های تخصصی اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تصریح کرد: در همین راستا تعداد 25 شاکی تاکنون شناسایی شدند که تمامی مال باختگان در تحقیقات اظهار داشتند، متهم با استفاده از روش های مختلف اعتماد آنان را جلب و با تهیه و ارائه رسید معتبر مبالغ متفاوتی را از آنان اخذ می کرد.
فرمانده انتظامی گلستان مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته از شهروندان را بیش از 3 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: با هماهنگی مراجع قضائی متهم طی یک عملیات دستگیر و به منظور تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد که با ارائه شواهد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرد.

**کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در حاجی آباد
سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 770 میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ‘حاجی آباد’ هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروی مذکور 2 عدد موتور قایق، 233 رول سیم و نخ ماهیگیری،500عدد دفتر یادداشت و تقویم، 8 رول کاغذ دیواری، 120ثوب البسه ، 34بسته میوه خارجی قاچاق کشف و 2 متهم را در این زمینه دستگیر کردند.
این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای مکشوفه بنا به نظرکارشناسان یک میلیارد و 770 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: بدون شک همکاری و تعامل مردم با پلیس نقش مهمی در موفقیت های نیروی انتظامی داشته است.

**مرگ خاموش زوج جوان در محلات
زوج جوانی شب گذشته بر اثر گاز گرفتگی، در شهرستان محلات استان مرکزی جان خود را از دست دادند.
سرهنگ جعفر شمس بیرانوند فرمانده انتظامی شهرستان محلات گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر گازگرفتگی زن و مرد جوانی در یکی از منازل مسکونی این شهرستان، ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.
وی گفت: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد شب گذشته مرد جوان27 ساله و همسر 22 ساله اش ، در منزلشان در حال استراحت بودند که به علت نشت گاز وسیله گرمایشی مورد استفاده دچار گاز گرفتگی شده و بر اثر مسمومیت شدید فوت کرده اند.
سرهنگ بیرانوند با بیان بررسی موضوع از سوی پلیس یادآور شد: پس از تأیید مرگ از سوی کارشناسان اورژانس و نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه، اجساد آنان برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی منتقل شد.
منبع: ایرنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *